May 27, 2011

pessimistinen akka naukuu taas

ei vittu, joko mä hukkasin sen uuden visan pin-koodin. eikä ole eka kerta.

stressaa se lääkärin viisumi kun konsulaatti lomailee. ei se suomenkaan systeemi niin täydellinen ole - suurlähetystöön ei pääse puhelimella mitenkään läpi niinä n. 5minuuttina mitä se puhelinpalvelu on viikossa edes auki, ja ihan turha toivoa sähköpostiin vastausta. joskus aiemmin olen vastauksia viiveellä saanut, nekin tylyjä ja täynnä kirjoitusvirheitä. ja mitäs mä luinkaan tuosta Sonerasta, ihan paras toi niiden aspa-foorumi tai mikä lie jossa on tuo surullisenkuuluisa thread iphonen lukituksen avaamisesta.

tuosta tuli mieleen kuinka taas epätoivoissani (siis oikeesti tarvii olla aika epätoivoinen jotta ryhtyisin tähän, ja olenkin, puhelin toimii täysin satunnaisesti, soittaminen ja vastaaminen onnistuu silloin kun puhelinta huvittaa ja kaikki muukin on aika säkää, ja eri ohjelmistoversioita ON kokeiltu) ajauduin miettimään iphonea... ja soitin elisalle skypellä, mutta eihän sieltä puhelinkeskuksesta nää onko puhelimia varastossa tai hyllyssä tai ylipäätään koko maassa. myymälään vaan kysymään. siis, nyt on 2011 ja mun pitää kävellä kauppaan kysymään onko niillä tuotetta? ja kyse on tele/mobiilialan liikkeestä joka myy teknologiaa - eikä mistään putkivaraosaliikkeestä. voi hyvää päivää. pitäskö kysyä jotain kaveria että voitteko käydä siellä elisan myymälässä kysymässä onko niillä puhelinta myydä? ei voi olla näin helvetin vaikeeta.

ja ongelmathan ei lopu siihen luurin hankintaan jos siinä jotenkin onnistuisin, tosin Elisa yrittää pitää huolen etten onnistu. mun edellisestä puhelimen turkkiin tuonnista ja rekisteröinnistä on alle 2 vuotta joten mulla ei ole lupaa nyt uuteen sellaiseen. nyt kesällä kyllä jengi matkustaa aika paljon eli varmaan saisin aika ongelmitta jonkun toisen passille sen laitettua. pitäs olla passissa max. 2kk vanha leima. laittomia rekisteröintejä tehdään kans pienellä rahalla mutta en tietty ihan eka haluis sellasta, ne menee joskus mönkään.

no vielä on hetki aikaa miettiä tuota. olen yrittänyt taistella ton luurin kaa ja taas olen asentamassa ohjelmistoa uusiks (no, en minä, vaan lääkäri asentaa - android on on sellainen loistava laite että tarvii olla übergeek jotta siihen voisi tehdä mitään) mutta en ole kovin toiveikas. ja olen sivusta huomannut että niin se jumittaa lääkärinkin android vaikka ei ollenkaan niin paljon kuin mun.


The Way Back traileri . impressiv. pienen matkan taittoivat sitten...öh. toivottavasti ei ollut luupiikkiä jaloissa pojilla miettii jenni ja hieroo kipeää kantapäätään.

No comments: