March 03, 2019

kohta on äänestämisen aika

mä en oikeestaan digaa vaalikoneista. tai hyvää asiaahan ne ajaa mutta ne on aika epätäydellisiä. ongelma on se että mulla voi olla mielipide vaikka NATOsta tai koulutusleikkauksista, mut sit oikeesti en tiedä eläkejutuista mitään joten en haluaisi et mun klikki vaalikoneessa vaikuttais tulokseen, ja luultavastihan klikkaan sitä "keskinappia" kun en tiedä, joten saan sit tulokseksi jonkun politiikon joka ei ehkä myöskään tiedä siitä mitään tai on aika undecided??  monet kysymyksethän koskee etuja ja rahojen osittamista johonkin. joo ainahan kaikkeen on helppo haluta lisää rahaa, lisää kaikkea kaikille, lapsille, nuorille, työttömille, jne... mut oikeestihan se ei oo ihan niin helppoo kun rahaa ei sada taivaasta. mut monissa asioissa haluisinki äänestää henkilöä jonka kuvittelen tai toivon tietävän niistä asioista joista mä en tiedä, ja sit on mun kaa samaa mieltä joistain asioista. ihan nyt esimerkkinä Hesarin vaalikoneessa eka kysymys "1. Valtion täytyy sijoittaa valtion työpaikkoja nykyistä enemmän pääkaupunkiseudun ulkopuolelle." jaa-a. kaiken keskittyminen Helsinkiin ei ole tervettä, mutta en tiedä mikä tilanne realistisesti nyt on, et mihin suuntaan pitäs vetää. joten klikkaan "3" keskeltä. oikeesti, jos mul olis tarpeeksi tietoo ni valitsisin varmaan jotain muuta. pitäs pystyä klikkaa et "vastaustani tähän kysymykseen ei lasketa mukaan tuloksiin". koska kun noita kysymyksiä on tarpeeks niin mun vaalikoneen tulos heijastelee paljon sitä mistä en tiedä mitään... mukava nähdä et joku SDP:n tyyppi on myös 'keskitien' kulkija monessa mut haluunko sit äänestää sellasta...?  en. lol. sen perusteella mitä seuraan uutisia ja suomen politiikkaa niin tiedän että vihreät on keskimäärin samaa mieltä mun kanssa monista olennaisista asioista. ja toivon että ne jutut mistä mä en tiedä ni mun ehdokas tietää tai osaa selvittää - tai puoluetasolla ainakin...koska vaikea on kenenkään olla asiantuntija kaikessa. se, että ne yrittää kansallisella tasolla viedä asioita ekologisempaan suuntaan, on varmaan ihan hyvä vaan koska henk koht tasolla en ole siinä parhaimmistoa. no oikeastaan on itsepetosta sanoa noin. se aina unohtuu kun uutiset ja media pyörii kaikkien muovipillien ympärillä, että mun lapsettomuus on The Ekoteko. eli oikeastaan olen aika vihreä? mut niin noi eduskuntavaalit. sain postissa kirjeäänestyssetin, eli osallistun sillä keinoin. äänestäisin mieluummin UK:n vaaleissa kun täällä asun mutta säännöt on säännöt. kiva että edes jonkun maan asioihin saa vaikuttaa. mun ääneni menee todennäköisesti Ozan Yanarille.

Anna Puu on kyllä herttainen. olen Voicessa siis vaan katsellut, en muuten sillee tunne. mut mitä enemmän Annaa kuuntelee niin sitä paremman fiiliksen siitä saa, aidon ja ihanan oloinen. tällä Voice-kaudella on kans Sipe tullu ruutuun. sekin lämmittää, ihan samanlainen se on kuin yli 20 vuotta sitten ja hymyilyttää kun näen tyypin.

onko vähän ironista että se Daruden Look Away esitetään nimenomaan Israelissa...?

No comments: