May 28, 2008

muovinaisen muoviraha....vaikeita juttuja

ei voi edes pankista hakea rahaa kun ei ole mitään henkilöllisyystodistusta. no saan passin parin tunnin päästä joo joo.

väsyttää, hiukka liian vähän nukkuna viimepäivinä.

en ajatellut tyhjentää laukkua, tai ehkä pesen pari paitaa mutta muuten. huomenna voisin paitsi lepäillä ni tehdä töitä, kun nyt täällä olen.

*uusi passi haettu

anoin samalla uutta henkilökorttia. näissä on nyt sit kaikissa se yhtä ihana läskipää-kuva romaniasta. eipähän unohdu ihan heti oma tyhmyys.

outoa mutta tää pieni kokemus on ehkä jotenkin vahvistanut mun ja miehen suhdetta. tekstiviestit ja ajatukset on lämmittäneet mieltä. kun tuntui paskalta niin joku tuki. no, ei mitenkään uusi kokemus mun elämässä mutta silti tärkeetä, sillon kun tuntuu että on kaukana ja yksin niin se korostuu.

Nordeasta sanoi että joo ei oo korttia näkyny. oli tosi passiivinen asian suhteen, mua ärsyttää se, odotan asiakaspalvelijalta ratkaisumallia...ei ole kiva itse ruinata että "miten pitäisi edetä?". kyllähän sen on pakko ymmärtää että asiakasta vituttaa kun luotto/pankki-kortti odotuttaa itseään 3 viikkoa. ja jos ymmärtää niin miksi sitten odottaa että minä kysyn. ehdotti että maanantaina voisi alkaa kyselee kortin perään jos ei se ole tullut. en alkanut selvittämään että maanantaina en ole täällä koska ei se tähän kuulu mutta teki mieli sanoa että olisiko voinut alkaa selvittää jo viikko sitten? sen sijaan, sanoin että palaan asiaan huomenna. miksi huomenna? ihan sama kuin tänään, ei se kuitenkaan huomenna tule. en vaan jaksanut nyt kai, Nordean puhelinpalvelu ei ole kallis ja sieltä vastataan nopeasti joten ei haittaa jos rimpautan taas huomenna. puhelinpalveluista, jos kellään on vitun kallista palvelua (eikä muuta edes tarjolla) niin Finnair. tajuan jos puhelin on kallis mutta email ilmainen ja hidas mutta kun niillä ei ole kuin se kallis puhelinpalvelu, reilu 3e vain aloituksesta...! ja jos esim salasana hukkuu tai muuta niin jaa, voi jäädä selvittämättä sitten koko asia. turha lähetellä mulle jotain html-kuvapostia joka ei näy mulla kunnolla. laittaisitte edes linkin missä posteja voi katsoa netissä, mutta ei, aina vaan niitä kamalia html-viestejä. älkää ihmetelkö jos ei hirveesti ole asiakasaktiviteettia kun se käy niin kalliiksi. huono asiakasrajapinta-suunnittelu kaiken kaikkiaan.

ja niin, se Nordea. musta on hauskaa että kun nyt olen sen kortin perään kysellyt, niin olen joko omaehtoisesti maininnut tai sen innoittamana kun minulle on jopa sarkastisesti ehdotettu että tilaisin uudet kortit kotiin, että SAIN kirjeen jossa kerrottiin että kortti tulisi kotiin viikon sisällä. sain kirjeen varmaan siksi että olen tosiaan tilannut kortit postitse. asiaa ei kuitenkaan kommentoida. nyt kysymys kuuluu että miksei se kortti tosiaan tule postitse ja miksi ne lähettelee tollasia kirjeitä joissa lukee mitä sattuu? Nordean korttijututhan on ennenkin olleet aika ristiriitaisia. netissä laitetaan viestiä että hakemus hylätty ja postissa tulee kirje että tule noutamaan ja kun menee niin kortti ei ole siellä. toihan toistui mulla pari kertaa. ja kerran hyläsivät kuvallisen kortin hakemuksen koska siinä oli julkisuuden henkilö? kirjoitin että ei ole ja kohta kortti olikin valmiina. ilman anteeksipyyntööä tai muuta. onkohan korttivalmistajan säädöissä nyt jotain vikaa?

mutta oikeesti jos sanon että "sain teiltä kirjeen jossa kerrottiin että kortti tulee postissa viikon sisällä", niin luulis että siihen ihminen reagois jotenkin, esim. "ahaa, siinä on nyt sitten tapahtunut jokin virhe". toi olis ihan ymmärrettävää, siis perseestä tietty, mutta joo virheitä sattuu, enkä mä siitä vaahtoais tai valittais, on vaan outoa että ne vaihtaa puheenaihetta, kelaako ne että olen keksinyt koko kirjeen?? ja sekin jos eka heittää että joo ens kerralla voisit tilaa sen kotiin ja sitten sanon siitä kirjeestä niin puheenaihe vaihtuu yhtä nopeasti. onko Nordea kuuro? merkityksetön asia kun olen noihin korttisählinkeihin tottunut ja muutenkin, mutta jotain kommunikointitaitoja...

mä meen nukkuu, stressi alkaa purkautuu.

No comments: