November 14, 2009

kupla puhkee

aijaa Prodigy oli stadissa keikalla. mä en taas tienny asiasta mitään. ei sillä, en kuitenkaan olis menny, joten aivan sama kai tuo.

radikaalivihreille oma puolue (HS 11.11). haluavat eroon kapitalismia ja yksityisautoilusta. onnea sen kanssa... oikeesti, sitä voi tarvita, muut keinot ei ehkä riitä.

Mainoskuplan tämänvuonen sato on must aika kehnoa. ammattilaissarjasta (en tiedä miten se on määritelty, nämä pisti miettimään) löytyy tosi visuaalisesti surkeita töitä. photoshopin alkeita jne. haluankin jakaa tässä kommenttini maailman kanssa (näköjään)

Ohjain - MS paintilla tehty? en tiedä mikä mainos pohjana mutta ei oikeen kosketa. pelien pelaaminen vakava ympäristörikos? what?
Enter - tulee mieleen 90-luvun tietokonepelien grafiikat. ei mielestäni toimi mainoksen tai ajatuksen tukena tai eduksi.
Vilppi - tämä on jo hyvin tehty mutta aika helppo.
Supertuhlari - näyttää tosi kotikutoiselta, ei mainokselta. vähän kuin 15-vuotiaan näkemys asiasta.
Idiootti - simppeli, hauska, osuva. ehkä helppo mutta hymyilen silti. eli toimii :)
ET - miksi käyttää ET:tä, sitä (kai) ainoata vanhempien ihmisten aikakauslehteä tämän asian ajamiseen. ok joo liittyy asiaan. kukaan ei välitä mutta jotenki toi ET:n käyttäminen hämää.
Hengen arvo - huonoa shoppausta kaikin puolin, überblurrattu kuva ei ole mitenkään tekemisissä kosmetiikkamainonnan kanssa. kaunis ajatus tuossa kyllä, harmi tuo huono toteutus
Meikkipelle - tämä ei ole edes 'huonon' maininnan arvoinen. ei liity mihinkään mitenkään. käsittämätöntä ei edes kritiikkiä.
Worst idea - eli hyvä idea, hyvin tehty. vaikka olenkin IKEA-fani, ei kai ne enää käytä noita nk. eläviä höyheniä? ainaki sanoi lopettaneensa?
Maybelie - hyvä nimivääntö ja ajatus taas kerran mutta onpas paskin visualisointi ikinä. näyttää joltain Animalin mainokselta, ei millään pahalla? oranssia? ylä-aste tasoinen ja vastenmielinen, ei kiinnosta katsojaa sorry! tuntuu aina että kun tarkoitus on hyvä niin presentaatiosta tingitään. rahaa ON vähemmän mutta ei se aina tarvis olla tollanen ongelma, tuntuu että asioita ajavat ihmiset ei oikeasti ymmärrä nykyaikaisen viestinnän perusteita kapitalismin aikakaudella.
Mauton - Vaasan? vai mikä se oli ? heh. en ymmärrä pointtia yhtään. leipälafka on paska koska...se on iso yritys? mitä? mikä vittu on ongelma? miksi mauton? vitun hyvää leipää muuten jos multa kysytään.
Uglyair - paskin nimi voittaja. visuaalisesti myös pohjanoteerausta, ainoastaan sloganissa jotain ovelaa.

voi tietysti olla että minulla on täysin oma kieroutunut kuvitelman millaisia töitä tuossa kaivataan. mä siis kelasin et kaupallisen ja mainoksen näköisiä, mutta eri asenteella, jollain viestillä joka osuu ja uppoo. ihan kuin hyvä mainoskin tekee muuten.

No comments: