December 20, 2010

euroopan kiertue

no, eka työpäivä takana uudessa mestassa. kelaan että ok vaihtoehto minulle tämä. nyt vaan pitää tasapainottaa nää 2 duunia ettei oo liian rankkaa...

katsoin paikallisen hkl:n sivuilta reittioppaasta kuinka päästä taksimista kozyatagiin. 2:n bussin yhteyttä se tarjos ja minä tartuin ehdotukseen. bussi lähti taksimista 15:03. olin kotona joskus ennen kuutta, ja illan englannintunnit todellakin peruttiin... kaupungissa on samannimisiä paikkoja ja pysäkkejä, eikä tämä reittiopas niitä erottele. siinä luki että vaihto dörtyollissa bussiin 10B ja mä olin et okei. sit kun mä olin siellä dörtyollin pysäkillä (kai, siellä mitään helvetin bussipysäkkimerkkejä ollut) jossain ihan ghetossa kaukana euroopan puolella niin kelasin että just joo. vastapäätä oli joku köyhien klinikka niin keksin nimestä missä olen, se oli Gaziosmanpasa. mitään hajua missä se on. bussi 10B ei tietenkään saapunut, olin kyllä jo arvannut että olen vähän väärällä suunnalla mutta turha itkeä kun vellit on jo housussa. otin sitten jonkun minibussin jonka kyljessä mainittiin metrobüs, eli se pysähtyisi jollain sellasella pysäkillä. tiedän että ainakin jollakin vaihdoilla pääsen sillä aasian puolelle takas. minibussissa istuin kans puolisen tuntia ja vanha setä uteli mihin meen ja neuvoi sitten että mun kantsiskin ottaa ratikka 'jostain' ja mennä sillä Eminönüün ja siitä laivalla yli. se oli ihan hyvä idea vaikka ratikkapysäkillä sitten kestikin hetki ennenkuin löysin kartan ja pääsin jäljille siitä että missä helvetissä oikeen oon. ratikkaa piti vaihtaa Topkapissa ja ahtautua ruuhka-ajan makuun päässeeseen toiseen ratikkaan. taas puoli tuntia. sitten laivalla yli 20min. jos olisin vielä halunnut kozyatagiin päin lähteä töihin ni se olis ollu joku 50min mutta mun tunnit oli alkanu ja nekin sitä paitsi Gebzessä johon on Kozyatagista 45min ajomatka.

mutta oli ihan hauska seikkailu, näin ihan uusia maisemia, istanbul se vaan on aika iso kaupunki!





tämmönen uutinen; Sokosten ja Prismojen vessoihin vain S-etukortilla. joo... mä disaprovaan.

No comments: