May 14, 2011

luottokunta-tilitys

Luottokunta on aina palvellut hyvin puhelimitse (suorastaan loistavasti) mutta löydän silti valittamista. netissä asiakaspalvelu-sivu tarjoaa ensimmäiseksi puhelinnumeroita, mutta säkällä löysin linkin jonka takaa löytyi yhteydenottolomake - millainen yritys sitä nykyään enää jotain sähköpostia käyttäisikään? silloinhan voisi kirjoittaa vaikka ilman nettiyhteyttä valmiiksi mailin tai jotain, huh. yleensä tietty on hätä ja soittaa mutta joskus haluaa kysellä jotain tai antaa palautetta.

visa-korttini oli kopioitu jossain reilu kk sitten, ja siellä olivat sen fiksuna huomanneet jotenkin ja laittaneet semi-sulkuun. tarkoittaa että ei kokonaan sulkeneet mutta ei voinut kuitenkaan käyttää. mulla kesti joku viikko huomata tää, joka paikassa kun ei kortit käy niin en ihmetellyt kun ei skulannut. päivää ennen Dubain reissua katsoin nettipankkia eikä sielläkään näkynyt mitään outoa...paitsi että pari jännää dollaria-nostoa automaatilta new yorkista?? yhteensä joku 90dollaria. soitin Luottokuntaan mistä kerrottiin tilanne ja että olisivat soittaneet minulle mutta heillä ei ollut mun numeroa. miten on mahdollista että niillä ei ole mun numeroa? luottokorttihakemukseen se varmasti laitetaan, Nordealla joka kortin on myöntänyt varmasti on numeroni ja olen soitellut sinne useamman kerran. kirjeen olivat laittaneet postiin (hyvä) mutta se ei ollut saapunut vielä kun nyt asun missä asun.

hyvää palvelussa oli se että kun kerroin tilanteeni, asiakaspalvelija ehdotti että kortti avataan väliaikaisesti jotta saan rahaa reissuani varten. tätä varten piti soittaa johonkin toiseen numeroon mutta skypellä sekin onnistui. sinne kun soitin niin sovittiin että käyn 30min sisällä nostamassa x-summan automaatilta, he vahtivat tapahtumia ja sulkevat sitten taas heti noston jälkeen.

minua ohjeistettiin tekemään oikaisupyyntö niistä nostetuista dollareista LK:n sivuilla olevan pdf:n kautta (se pitää laittaa postiin tai faksata! ja nyt ON 2011). pdf-lomaketta ei kuitenkaan voi tallettaa, eli jos sen nyt koneella täytän niin printteri olisi paras olla liitettynä tähän koneeseen. kuka oikeesti enää käyttää tulostimia? ja minä vielä keksin ejkä keinot ja säädän mutta joku mummo... oikeesti? sähköinen oikaisupyyntö olisi ehdottomasti oltava yksi vaihtoehto...

reissun jälkeen soitin LK:aan uudestaan kuten oli sovittu ja kortti suljettiin lopullisesti, ja koskapa koko härdelli ei ollut omaa syytäni niin sain kuriirilla uuden kortin pikaseen tänne turkkiin. Luottokunnalla on edelleen helsingin osoitteeni, ihan siksi että olen todennut että ulkomailla asuvalle ei pankki tai LK suostu lähettämään postia "turvallisuussyistä" ja kaikki on vaikeampaa. sen sijaan Suomen Posti (jolla on nykyään joku fancympi nimi) uskollisesti kääntää minulle tänne kaikki postit koska olen maksanut siitä. ja se on muuten halpaa, joku 24e vuosi.

2 comments:

WinnieDaPooh said...

Minulle kävi samoin. Saitko koskaan ne 90 doltsua takaisin?

suzi9mm said...

oho tää kommentti oli jääny johonkin unholaan vahingossa!

sain joo ne takas, kai siinä pari euroa menetti jossain kurrsivaihteluissa ja säädöissä mutta kuitenkin.