August 27, 2011

ehkä mä voisin tsiigaa jotain turkkilaisia elokuvia

eka lomapäivä. harvoin on loma tullu näin tarpeeseen.

innostuin taas ja soitin Zen Cafesta itselleni kumpirin. eilenkin illalla yritin mut ne sano et oli menny jo kii (ymmärsin vaan sanan 'kapali' ja olin et ok...). sanoin et haluan maksaa kortilla mut niillä ei ookaan sellasta mobiilia korttipäätettä. sovittiin että voin joskus ohimennessäni maksaa myöhemmin. tyypillistä turkkilaista - ihan uskomatonta luottamusta. aina mä olen kyllä mennyt ja maksanut kaikki myöhemmin, ja olen kiitollinen että moinen systeemi toimii, olis muuten jäänyt jotkut ostokset tekemättä, kun kaupassa ei toimi korttilaite tai ei ole vaihtorahaa tai mitä milloinkin.

kyllä nää päivät jotka hymyilyttää on ehdottomasti enemmistö mut sit kun ei hymyilytä ni helposti olen toisessa ääripäässä ja haluan kuristaa jonkun valehtelevan paskapään pankkitiskin takana jne. puhelinongelmathan on edelleen auki. en ole saanut rekisteröinnin vahvistusviestiä ja lisäksi ne ehkä rekisteröi vaan 6:ksi kuukaudeksi (turistirekisteröinti) vaikka Sennillä oli oleskelulupa jne. lääkäri nimittäin soitti myymälään perään ja ne oli että jaa, nii, ehkä se oli vaan 6:ksi kuukaudeksi... ne säikähti kun lääkäri sano että nää naiset on natolla töissä ja vittuako kehtaatte kohdella niin paskasti. ne hätäänty ja pyys että mennään takaisin selvittämään asia. mutta nyt haluan kyllä lääkärin mukaan puhumaan meidän puolesta.

olin aatellu että mennään Sennin kanssa jollekin saarelle yhdeksi yöksi kun sillä on vapaa su & ma. ne on kyllä aika tukossa koska koko turkin väestö on nyt lomalla ja kaikki haluu mennä johonkin. ens viikolla silti edelleen haluan bulgariaan.

kuulin eilen kans että marraskuussakin on bayram! ja se alkaa su eli on keskiviikkoon asti, sit jos pyytää to-pe lomaa nii se on taas 9 päivää. loistava tilaisuus matkustaa. taas. nyt pitääkin keksiä mihin sillon menis. ja meillä on edelleenlokakuun Iran-reissu auki. en ole vielä anonut viisumia tai mitään.

uuden suomen blogaajista löytyy oikeasti kaikki sekopäisimmät tyypit. myös toki monia fiksuja ylipäätään mielenkiintoinen katras tyyppejä. en edes lukeut tätä Riku Kiutun juttua loppuun, pyörittelen vaan silmiäni. meitä on joka lähtöön.

lääkäri soitteli tänään autokouluja läpi kun pyysin. tää mun asian vatvominen on käyny kalliiks, hinnat on noussu pari sataa euroa alkuvuodesta :( ja sitten opin että passit ja kaikki pitää käännättää ja hyväksyttää notaarilla mikä meinaa kans n. 100euroa. mutta yks hyvä koulu on tässä jossain lähellä. se toimii niin että maksan, menen joskus teoriakokeeseen jonka kääntäjä tekee mun puolesta ja sitten joskus ajokokeeseen joka ei ole vaativa. kai sitä pitää joskus maksaa jos haluaa jotain? tämä on ehdottomasti kuitenkin helpoin tapa saada nyt ajokortti mulle, voin opetella ajamaan (paremmin) sitten joskus myöhemmin jos se on ajankohtaista.

turkin kurssia myös edelleen pohdin. ne on vaan jotenkin, huonosti mun aikatauluun sopivia. lisäksi olen laiska.

hesarissa oli otsikko "Mies mukiloitiin tajuttomaksi ja talo sytytettiin tuleen Keminmaalla". perehtymättä aiheeseen kävi mielessä että oliko kyseinen mies töissä jossain liikkeessä missä se oli valehdellut asiakkaille ja yrittänyt kusettaa niitä 1-0.

No comments: