March 30, 2012

taas ulkona joku mielenosoitus tai ainakin hirvee meteli

haukotuttaa klo 19:30 pe-ltana. se on vaan väärin. siihen (toiv.) auttaa red bull...

Hesarissa pisti silmään allaoleva otsikko. 'miksi lopettaa siihen??' mistähän tuokin luku on revitty....hirveen vaatimatonta, siinä on vielä 90% jäljellä sit mikä ei sekään ehkä ole tarpeeksi, aina voi yrittää laajentaa sit johonkin suuntaan, USA inahtaa ja antaa sit taskusta lisää massia tai aseita, kuin vaan, pappa betalar. kovasti ollaan neuvottelemassa samalla kun räjäytellään tilaa uusille settlementeille.








tässä säässä (kuitenkin 14C) näyttää aika surkealta mutta olin tosi ylpeä tänään kun kotiin tullessa huomasin et kadiköyn metron merkki oli jo saatu pystyyn. se et minä vuonna se alkaa kulkea on sit eri asia.















menin tänään polisiiasemalle Melisan kaa. kaikki paperit oli mukana ja harras toive saada ajokortti - vaikka toki jossain vaiheessa tajusin ettei niitä siinä printata vaan pitää mennä noutamaan myöhemmin. mutta kunhan hakemuksen jättäisi. koska olen yabanci eli ulkkis niin Melisa oli soittamalla saanut jonkun avuliaan langanpäähän joka sanoi että voi tulla ilman ajanvarausta. kerranki jotain hyötyä ulkolaisuudesta. sormenjälkiä sit otettiin siellä ihan tosissaan, kaikki kerralla, ja sit erikseen, silleen et tyyppi oikeen pyöritteli mun sormea siin lasiskannerissa.
















mutta sit se tuli vastaan minkä ajattelin joskus vielä tulevan. eli kun oleskelulupaa hakiessa ovat kirjoittaneet mun nimen väärin koneelle (mikä on hyvin yleistä, puolella kavereista käynyt sama) ja sit pyysin korjaamaan, niin nehän korjas vaan siihen vihkoon. ja aina kun jossain asioi niin sieltä koneelta tupsahtaa se väärä nimi. nyt sit sanoivat et huono juttu, pitää mennä sinne ulkkis-poliisiasemalle korjaamaan. vähän yritettiin et hei teikäläisten moka et voisko tätä hoitaa muuten mut ei tippunu. se ulkkis-asema on Fatihissa toisella puolella kaupunkia ja se ihmismäärä ja sekasorto siellä on jotain mitä ei ole ikävä. mutta sinne sit...

toinen ongelma; olen jossain virastossa antanut äidin tokan nimen lyhennettynä, eli kutsumanimen, enkä virallisen, ja nyt sit kun vertailivat oleskeluluvan tietoihin niin ohhh nooo  tästä sun äidin tokasta nimestä puuttuu 3 kirjainta, mies oli tiskin takana selvästi rikki. "cok önemli" - se sanoi  -"tosi tärkeää". teki mieli kuitata että voisin kirjoittaa siihen vaikka donald duck eikä se olisi silti kovin tärkeetä. toi oli oma moka, se on kun joka paikassa pitää kirjoitaa äidin ja isän nimi, siihen hiiltyy ja sitäpaitsi myönnän et mulle on epäselvää pitääks siihen kirjoittaa niiden etu- sekä sukunimi vai vaan etu. ja kirjoitan vähän mitä sattuu. paikkoihin joiden tiedot (ei toiv) mee virastoille, kuten sairaalat tai kaupat, olen myös antanut vääriä nimiä. mutta eli kadiköyn yhteen virastoon pitäs mennä tungeksimaan ja vaihtamaan sitä äidin nimeä.

ja kolmantena mulla oli mun notaarilla oikeaksi todistettu jäljennös  BBA-diplomista, mutta ei alkuperäistä mukana joten se oli kans tosi huono juttu.

lääkärintodistukset, verityypit ja 5-10 muuta dokumenttia oli kunnossa sentään. ne sen verran myöntyi että jos viikon päästä noi kaikki 3 on hoidettu ja meen sinne niin ne yrittää tehdä sen ajokortin siinä heti/saman päivän aikana. mikä ei kyl ehkä lohduta koska en mä voi kokonaista työpäivää siellä istua.


No comments: