July 24, 2012

kiitettävää oveluutta

hiukan närkästyin kun sain jonkun saakelin mainospostin saunalahdelta/a-lehdiltä. sähköpostissa ei ollut linkkiä postituslistalta poistumiseen, joten närkästyin yhä lisää. muutamien vaiheiden jälkeen minulle selvisi että kesäkuussa Elisasta Saunalahteen vaihtamani Norppa+ liittymä piti sisällään markkinointiluvan (ehdot). aika perkeleen ovelaa? jos ei muuten saada markkinointilupaa niin tarjotaan palvelu vähän halvemmalla ja sidotaan se siihen.
"Saunalahti Norppa+ -liittymäasiakkaana saat ajankohtaista tietoa Saunalahden ja sen yhteistyökumppaneiden tuotteista, asiakaseduista ja tarjouksista mm. tekstiviestillä, multimediaviestillä ja sähköpostilla"

Verkkosivuilla lukee toki että  tästä kerrotaan sopimusta tehdessä mutta olisin aika varmasti peruuttanut siinä kohtaa... olin muutenkin silloin yhteydessä Elisaan/Saunalahteen useamman kerran ja joka käänteessä kun tästä liittymästä puhuttiin niin sanottiin sen olevan vaan 'ihan samanlainen' kuin Elisan vastaava, eli halvin kk-maksu.  tavallinen Norppa-liittymä on kuukaudessa 0,90e 0,66e sijaan, eli 0,24e kalliimpi. puhelut ja tekstarit on 0,03e/kpl tai minuutti enempi. aika pienet hintaerot siis. soitin Saunalahdelle ja sen kiitoksen annan että jonotusta ei ollut ja asia hoidettiin nopeasti ja vänkyilemättä, eli vaihto tavalliseen Norppaan onnistui. Saunalahden asiakaspalvelijoilla on toki myyntitavoitteet ja tämäkin puhelu käännettiin siten siihen että "hei, mites tää liittymä muuten, onkohan tää sopiva sulle, paljonko soitat?". kysyin että näätkö sä sieltä ruudulta, täti sanoi katsovansa ja hiljaisen minuutin jälkeen kai epäili että systeemissa on vikaa, jouduin varmistamaan hänelle että en tosiaan ole käyttänyt liittymää kertaakaan sen avaamisen jälkeen, sim-kortti ei ole edes puhelimessa...    ehkä se Norppa on ihan hyvä ratkaisu. 

2 comments:

Tiina said...

Joo, tuttu juttu. Itse lankesin samaan ansaan aikanaan ja annoin Saunalahdelle palautetta, että myyjä ei TODELLAKAAN ollut maininnut mainosrahoitteisuudesta sopimusta tehdessä. Asiakaspalvelu pahoitteli tapahtunutta ja lupasi viestittää myyjille asiasta, mutta pah. Itse pidin liittymän siitä huolimatta, joten kestettävä vaan on ne mainokset.

jenni said...

minkin mietin josko kestäisin mainoksia mutta ajattelin että pitkällä tähtäimellä vituttaa, ihan periaatteesta. nehän varmaan kelaa että ei mainitse siitä ja sit kun joku huoaa niin ei kuitenkaan vaihda, niin oli siteen periaatteestakin pakko näpäyttää, niin pieni ero hinnassa.