lentolippujen osto ei olekaan helppoa
tänään oli aika ostaa Barcelona-Wien lentolippu. muistelin että Momondon kautta löysin aiemmin halvimman hinnan, n.60euroa. se viittasi hintaan lentoyhtiön (Vueling) omilla sivuilla, matkalaukuton ja palveluton hinta. matkalaukun kanssa hinta olikin jo yli 70e, sama kuin Vertaa.fi:stä haettuna.
preferoin suomenkielisiä nettimatkatoimistoja ja etenin sitten e-ticketin sivuille. matkan tiedoissa luki että laukun maksimipaino on 20kg, kun Vuelingin omilla sivuilla oli sanottu 23kg. se ei ole ongelma mutta pisti silmään. etenin varaamaan samalla kun mieltä askarrutti tarjoukseen kuulumaton palvelu;
"Tarjoukseen sisältyy: lentolippu (-liput), käsimatkatavarat 5kg, lähtöselvitykseen jätetty matkakatavara 20kg
Tarjoukseen ei sisälly: lähtöselvityksestä (check-in)"
huomasin sivun alaosassa chat-mahdollisuuden. uuteen ikkunaan aukesi jonkin ulkoistetun palvelun chat jota pidin epäilyttävänä. verkkosivulla ja itse ikkunassa oli myös eri aukioloajat. asiakaspalvelijan kielitaito oli heikohko eikä asia varsinaisesti selvinnyt (lähtöselvitystä ei ole. voit tehdä sen kentällä. ? hmm...) mutta en kysellyt sen enempää. varauksen valmistuttua matkatavaran sallittu painokin oli jo 23kg. viimeinen ikkuna kertoi että jos en maksa tänään, tilaus peruuntuu autommattisesti. siinä kohtaa päätin että ehkä en.
screenshotit piristämään blogin ilmettä:
siirryin Vuelingin sivuille takaisin, ehkä lentoyhtiö itse osaa parhaiten? kokemus olikin muuten ihan sujuva mutta taas kun tuli maksu aika niin tyrmistyin. halvin maksuvaihtoehto oli Visa debit, 8,50e.
siirryin epätoivoisena takaisin vertaa:fin tuloksiin. siellä, muutaman euron e-ticketiä kalliimpana (mutta edelleen samanhintaisena kuin Vuelingin laukullinen hinta) oli travelstart.fi. sieltä olen ostanut ainakin viitisen lippua elämäni aikana hyvin tuloksin joten se oli looginen ratkaisu. odotin taas jotain ylläriä mutta sain kuin sainkin lippuni lopulta ostettua, ja hintaan kuului siis myös se matkalaukku.
kun kyse matkatoimistosta niin sivun käännökseen ja tietojen oikeellisuuteen kannattaisi panostaa, mä kelaan... e-ticket oli sekava pettymys.
preferoin suomenkielisiä nettimatkatoimistoja ja etenin sitten e-ticketin sivuille. matkan tiedoissa luki että laukun maksimipaino on 20kg, kun Vuelingin omilla sivuilla oli sanottu 23kg. se ei ole ongelma mutta pisti silmään. etenin varaamaan samalla kun mieltä askarrutti tarjoukseen kuulumaton palvelu;
"Tarjoukseen sisältyy: lentolippu (-liput), käsimatkatavarat 5kg, lähtöselvitykseen jätetty matkakatavara 20kg
Tarjoukseen ei sisälly: lähtöselvityksestä (check-in)"
huomasin sivun alaosassa chat-mahdollisuuden. uuteen ikkunaan aukesi jonkin ulkoistetun palvelun chat jota pidin epäilyttävänä. verkkosivulla ja itse ikkunassa oli myös eri aukioloajat. asiakaspalvelijan kielitaito oli heikohko eikä asia varsinaisesti selvinnyt (lähtöselvitystä ei ole. voit tehdä sen kentällä. ? hmm...) mutta en kysellyt sen enempää. varauksen valmistuttua matkatavaran sallittu painokin oli jo 23kg. viimeinen ikkuna kertoi että jos en maksa tänään, tilaus peruuntuu autommattisesti. siinä kohtaa päätin että ehkä en.
screenshotit piristämään blogin ilmettä:
siirryin Vuelingin sivuille takaisin, ehkä lentoyhtiö itse osaa parhaiten? kokemus olikin muuten ihan sujuva mutta taas kun tuli maksu aika niin tyrmistyin. halvin maksuvaihtoehto oli Visa debit, 8,50e.
siirryin epätoivoisena takaisin vertaa:fin tuloksiin. siellä, muutaman euron e-ticketiä kalliimpana (mutta edelleen samanhintaisena kuin Vuelingin laukullinen hinta) oli travelstart.fi. sieltä olen ostanut ainakin viitisen lippua elämäni aikana hyvin tuloksin joten se oli looginen ratkaisu. odotin taas jotain ylläriä mutta sain kuin sainkin lippuni lopulta ostettua, ja hintaan kuului siis myös se matkalaukku.
kun kyse matkatoimistosta niin sivun käännökseen ja tietojen oikeellisuuteen kannattaisi panostaa, mä kelaan... e-ticket oli sekava pettymys.
No comments:
Post a Comment