March 12, 2014

hemmoteltu nainen on tyytyväinen nainen

tänään turkissa on protestoitu 15-vuotiaan sivullisen kuolemaa viime vuoden protesteissa (poika oli leivänostosmatkalla ja sai kyynelkaasutölkistä päähänsä, poliisihan ampuu niitä suoraan päin näköä, poika oli koomassa tähän asti) ja jo alkuillasta kuulin kun mielenosoittajat marssi ristiin rastiin naapurustossa. sitten FB alkoi täyttyä kuvista, kadiköyssäkin ihan meiningit tuolla pääkadulla. me mentiin lääkärin kaa kantaravintolaan yksille illallisen jälkeen, ja katsottiin lasiseinän läpi kun protestoijat käveli ees taas ja rakensi roskalaatikoista barrikadeja. sitten poliisi tuli ja kaikki juoksi ja kyynelkaasua tuli raflaankin. yhhh. tunnelma meni - tulipa porvari olo. lopulta meininki oli niin levotonta että kun katu tyhjeni niin lähdimme kotiin. sen jälkeen en ole ainakaan ikkunasta nähnyt mitään kummempaa (lähellä kun asutaan), tää meidän kämppä on kyllä erikoisen keskustassa mutta silti jossain "sokeassa pisteessa" että ihan tänne ei noi meiningit yleensä yllä, vaikka 150-300m päässä olisi todella hurjakin meno. meteli saattaa kuulua. en silti lähde tonne riskeeraamaan että saisin itse jostain osumaa, tai karkoituksen maasta. vaikka riski onkin pieni. mutta myönnän että jollain moraalisella laiskuudellakin on osansa. en ole ikinä osallistunut niin yhteenk'än mielenosoitukseen. mutta tää on kuitenkin eka kerta kun olen oikeasti niin aktiivinen kun omilta rajoiltani pystyn eli seuraan tiiviisti ja käyn katsomassa etäältä. nii mites toi Ukraina sitten? en tiedä missä se on joten se siitä. no vitsi, arttu kertoi tossa muutama päivä sitten että mustanmeren rannalla. eli tarkoittaa silloin turkista pohjoiseen ja oikealle... se ei kuitenkaan muuta asiaa eli mulla ei riitä siihen intressi-energia :(

mulla on tänään "L'Oreal" päivä, eli (because) I'm worth it. tarkoitan siis lähinnä hengessä "olen ansainnut tämän" mutta tuo slogan on niin pirullisen tarttuva, sitä tulee käytettyä puoli-huumorilla vaikka se onkin ärsyttävä; hei, sä oot kyl ansainnut tän huulipunan. ulkonäköähän ne kuitenkin myy, niin siis, mitä, olenko ansainnut olla kauniimpi? whatever. alkajaisiksi tilasin lempiturkkiruokaani (tai yhtä niistä) lounaaksi. hinta on aika ruhtinaallinen 16tl/5,5e. ravintolaillalliselle ei olis niin paha mutta jos kelaa et kotona koneen ääressä vaan mussutan, onhan se kallis.

googletin et se slogan muuttui ensin I'm -> you're ja sit vielä 2009 muotoon we're. eli because we're worth it. ufff. ei skulaa. en ole törmännyt tuohon kyllä mainonnassa.

sit kävin pedikyyrissä lähisalongissa. viime viikolla kävin samalla tädillä vahauksessa, ja se olikin sit aika perusteellinen. että takalistoa myöten mentiin. olin vähän öö, mut en valittanut, tulipahan...karvatonta. tuollainen kainalot+jalat+kriittiset alueet setti on 40tl/14e.

eilenkin mulla oli vähän tällasta "mulle kaikkee" teemaa ja kiersin kaupoissa etsimässä "jotain". en löytänyt kuin pari huulikiiltoa, siis oikeesti hyödyllisten ostosten lisäks. Mangon outletissä oli nahkahousuja, ja siitä onkin vuosia kun olen moisia edes omistanut, mutta ne näytti hyvältä, tuntui hyvältä ja oli edulliset (50tl/17e)... mutta. malli oli sellainen nilkkoihin kapeneva. ei vaan näytä hyvältä mulla. en edes sovittanut. Mangon farkkumalleistakin melkeen kaikki oli slim fittiä. hankala ostaa housuja nykyään jos ei tykkää kasarilookista.

illalla meinaan etsii eBaystä kenkiä, ja kattoo olisko IKEAn sivuilla jotain kivaa, jos tilais kotiinkuljetuksella. mulla on selvästi nyt joku kulutusvimma. oon ollu budjetilla jonkun aikaa, ni siitä seuraa tätä sit.

tuoretta leipää  pöytään leipomosta.


mun vanha 'laavakivi'kaulakoru hajos tossa jokin aika sitten. se ketju vaan petti. onneks sain helmet talteen. eilen vein ne läheiseen helmi-koru-askartelukauppaan. täti otti seinältä valmiin metallilangan jossa oli lukko ja alko pujottaa helmiä siihen. tadaa! olin kyllä ihan valmis tekee homman itekki, olisin voinu ostaa vaan tarpeet, mutta palvelu kelpasi. ihana saada taas lempparikaulakoru käyttöön. lysti maksoi 2tl/0,70e.
Lindtin tiramisu-suklaalevy tarttui kaupasta mukaan, en tiedä maistuiko se tiramisulle mutta hyvää oli.

huomenna vietän synttäriä, 34, eli loistava ikä, vaikka selvästi paikat alkaakin brakaa :D

No comments: