October 01, 2014

kovemmat kädet

Arttu lähti eilen kotimatkalle. ja Sebastian tulee ylihuomenna. taas pari päivää hengähdys (ja siivous) taukoa. sain aika hyvän nuhan, mutta nukkumalla viime yönä melkeen 11h olen saanut sen jotakuinkin hoideltua. nyt pitää enää rasvata niistämisestä kärsinyt nenä kuntoon, siihen menee käytännössä toinen päivä tai pari.

kollega töissä (helsingissä) on sairaana joten otin vastuulleni hänen release management hommansa tällä viikolla - uutta ja jännittävää - vaikka silleen vähän tuttua kun testaajana tietty olen prosessissa mukana. mutta nyt olen itse se ihminen kenen kanssa yleensä olen tekemisissä :D tänään kuitenkin regressiotestailin 7h putkeen ja sen jälkeen olin jotakuinkin silmät ristissä. se on yllättävän vaativaa kun kokoajan keskittyy jokaisen visuaaliseen elementtiin ja miettii että onko tää se lopputulos mikä piti olla. sitten vielä tunti englannin opetusta, en ole raaskinut lopettaa tunteja yhden oppilaan (Seyda) kanssa joka on tosi mukava. pitää ajatella sitä taskurahana... 

soitin verotoimistoon kysyäkseni jostain ja tuli esiin että olen ollut ulkomailal yhtäjaksoisesti yli 3 vuotta. verotoimiston tyyppi oli sitä mieltä että 2014 ja siitä eteenpäin olen vain rajallisesti verovelvollinen, jolloin mun ei tarvitsisi muka maksaa veroja enää suomeen duunistani. vaan siis turkkiin. öööö. kuulostaa ensi ajatuksena kivalta, niitähän vois olla sitten maksamatta mihinkään, teoriassa. mutta noi verot on kyllä vähän sellanen juttu joka voi tulla vastaan myöhemmin. joten voisin niitä maksaa kyllä. sitten kysymys on että mihin. mä olen kokenut täm paikallisen järjestelmän toimimattomuuden niin monella tapaa että vähän epäilyttää. oliskohan veroprosentti eri? kertyiskö siitä eläkettä vai kertyiskö se delleen suomeen? paljon kysymyksiä. mä oikeesti ehkä haluan maksaa veroja suomeen? sovittiin sen verotyypin kaa etten tee nyt mitään, ne saattaa lähettää mulle joskus postia asiasta jos huomaavat, tai sitten voin itse ottaa asian esille keväällä kun saan sen veroehdotuksen. just nyt ei ehkä kiinnosta.

nyt vapaa ilta, yksin kotona osa VIII. aion reilusti katsoa telkkaria ja relata (uudet sarjat Selfie, Manhattan Love Story, Vain Elämää 2. jakso - jos mielenkiinto pysyy yllä - ja sit vielä mitä jaksaa...Good Wifen, Foreverin tai Ink Masterin viimeisin jakso). Vain Elämään ekaa jaksoa jaksoin melkeen loppuun asti, olen Vesa-Matti Loirin fani mutta ohjelman hidas on kai vähän raskas kun on tottunut jenkkikamaan ja muutenkin vähän keskittyminen herpaantunut.

/edit Paula Vesalan Vain Elämää -jaksoa en jaksanut kuin puoleen väliin ja Selfietä 5min. olisihan se pitänyt arvata. paras siirtyä tuttujen ja turvallisten pariin.  

No comments: