April 08, 2015

oikeus ja velvollisuus

huomenna olis vika ennakkoäänestysmahdollisuus Melbournessa. todella "fiksusti" ja "kätevästi" äänestyspaikka on jossain paikallisessa järvenpäässä (tai joku kaukainen kaupunginosa), johon pitäs matkustaa junalla. siellä on "Suomi-talo". jes. paitsi että mulla on päiväsaikaan töitä, niin toki laiskuus on myös ongelma. vaikka kovasti tykkään äänestää, niin mutu-tuntuma on etten ehkä saa pyllyäni roudattua sinne Suomi-talolle... :(   MUTTA se mikä oli hurjaa, niin että idolini Osmo Ode Soininvaara antoi julkisen tukensa Oskalan Hannulle, jonka minäkin tunnen. aika hyvin, tosi hienoa, olen vähän ylpeä Hannusta vaikka minulla ei ole tähän osaa eikä arpaa :D


Vihreillä on käsittääkseni nyt useampikin jees ehdokas, mutta tällä kertaa en ole perehtynyt niihin sen kummemmin. onhan mulla Ozan Yanar twitterissä ym mutta ei se vielä mitään kerro, yleensä luen ehdokkaiden vaaliohjelmia vähän jne jotta saan kokonaiskäsityksen että mitä henkilö ihan oikeasti pitää tärkeänä. vaikka onko mulla enää oikeutta sanoa mihinkään mitään muutenkaan kun olen ollut jo yli 5 vuotta poissa?




musta tuntuu että tänä keväänä pitää hankkia uusi iPhone, syksy on vähän liian kaukana, vanha ei varsinaisesti nikottele, mutta vähän kumminkin... akun kesto jne. oikeastaan mun suurin vitutuksen aihe on näppis ja typojen määrä. se on ihan käsittämätöntä. toki mä typotan ihan desktopillakin. mutta se mobilepuolen "näppäily" on jotain ihan omaa luokkaansa, aikaa kuluu hulluna. isompi näyttö helpottaisi tilannetta. totesin tämän varuiksi ihan oikeaa 6:sta testaamalla. ei edes tarvi olla se plussa, perusmallikin tarjoaa sen pari milliä ekstraa jotta mun pienet tassut osuu oikeille 'qwertyille'.


musta tää oli aika reipas veto kreikalta, mutta enemmän silti nauratti Saksan vastaus. musta oli aika vyön alle kreikalta mutta ei kai niillä ole enää mitään hävittävää?


vähän yllätyin Peter Sundenin piraatteja koskevasta kirjoituksesta. teksti oli jotenkin aika...naiivia? no, ehkä se on itse kullakin.... joka tapausessa tyypillä on oikeus mielipiteeseensä. en minäkään piraatteja ole äänestämässä ja olen ainakin hiljaa mielessäni ajatellut jotain samantyyppistä välillä kun mistä Peter avautui, mutta jotenkin oma suhtautumiseni on silti lempeämpi tai välinpitämättömämpi. johtunee siitä ettei tuo puolue kosketa minua ihan hirveästi (toisin kuin häntä) vaikka siellä olisi jokunen hyvä ajatuksenpoikanen. niitä kun puolueena tarvisi muutaman enemmän ollakseen uskottava...

turkkiin paluu sunnuntaina kyllä vähän mietityttää, tuntuu että siellä on alamäki 'hiukan' jyrkistynyt...
 

No comments: