August 21, 2007

iBike

aloin lukea tätä Hesarin uutista sunnitelluista kaupunkipyöristä.

"vakavasti otettava kulkumuoto esimerkiksi työmatkailijoille." ja
"Ihmiset voisivat suunnitella matkansa sen varaan, että pyörä on aina saatavilla"
kuolemattomia lauseita. särähti ensimmäisenä korvaan. siis, minä vain luottaisin siihen että kun tosta aamulla astun ovesta ulos niin noita pyöriä on ulko-oven vieressä? tai ratikka-pysäkillä? ehkä luotan ennemmin siihen vitun ratikkaan vaikka se aina onkin myöhässä... että voivat tutkia tätä mahdollisuutta kyllä mutta olen skeptinen. en jättäis ainakaan kovin tärkeetä duunia tän varaan. jos julkista liikennettä on niin miksi vitussa ottaisin pyörän, ja siellä missä ei julkista liikennettä ole eli jossain espoon metsässä niin en usko että sieltä ehkä löytyy pyöriäkään.

"Pyörät saa käyttöönsä luotto- tai matkakortilla."
eih, ei taas se vitun matkakortti. Lontoossa tykkäsin matkakortista mutta meidän kortti-hässäkät vaan vituttaa, en luota siihen pätkääkään.

"Kun pyörän lainaa, peritään kortilta esimerkiksi 150 euron suuruinen pantti. Pyörän käyttö on kuitenkin halpaa."
pantti on loogista, pitää olla motiivi palauttaa. mutta että ajelu on vielä "halpaa", siis maksaa? haistakaa, jos laitan sellasen pantin siihen laitteeseen, ja me tiedetään että tällänen systeemi kusee välillä eli pantti ei ehkä palaudu, ja sitten vielä maksaa jotain halpaa vuokraa ajelusta, jätän työpaikan ulkopuolelle odottamaan päiväksi....4 tai 6 egee? eikun tietty työpaikan ulkopuolella just on sellainen palautuspiste...joo...

"Pyörässä oleva tietokone kertoo huoltajille, jos pyörä on rikki. "
tää oli viimeinen pisara, repesin täysin. nyt tiedetään että minä en tällä aja. sotketaan nää tietokoneet tähän vielä niin sit TIEDETÄÄN että tämä EI toimi. (eli tiedetään myös ettei moni muukaan näillä aja, silloin kun haluaisi). ei millään pahalla...mutta ihan oikeesti, minäkin rakastan koneita ja kaikkee, mut tietokoneet... ja tekniikka...ja UUSI tekniikka. se ei vitun vittu toimi. katsokaa kun se teidän digiboksi jumittaa siellä eikä sitä saa off-napista pois päältä ja sit kuvitelkaa se tietokoneena. hah hah. ai että tulee ihan mieleen windows? kaiken kohtuuden nimissä, windows XP on jo helvetin vakaa, kaatuu ehkä kerran vuodessa. mutta omat ongelmansa siinä joo on. pointtini on että tää hieno systemmi joka tajuais että pyörä kaipaa huoltoa niin ei olisi edes kuten XP, vaan joku VISTA3beta, tai vaihtoehtoisesti jos mennään ajassa taaksepäin niin w'97. no, ehkä vertaukseni ovat ontuvia, toi digiboksi oli aika kuvaava. tai se matkakortin lukija. jos ei 27 lukutaitoinen ihminen tajua että joko se vitun laite otti sen hinnan mun kortilta niin vika ON LAITTEESSA!

"Jos jollain asemalla pyöriä ei ole, niitä käydään hakemassa muilta pysäkeiltä."
vain yksi sana: LOL

"Lehmuskoski arvioi, että vuosikustannus voisi olla noin miljoona euroa, kun nykyisiin vihreisiin pyöriin kuluu vuosittain noin 250 000 euroa."
"HKL:n tarkoitus on nyt käynnistää keskustelu siitä, ovatko Helsingin päättäjät valmiita panemaan rahaa likoon uudenlaiseen pyöräilyjärjestelmään."
joo... älkää hyvät ihmiset. nelinkertainen hinta ja noi tietokonepyöräasemat...ne tulee maksaa enemmän ku te vittu saatte soneran osakkeista osinkoja. kun luette tarkkaan niin hienolla präntillä sielä pyöräfirman sopparissa ei ole mitään rajoitetta huoltokustannuksista jotka tulee tietty ostajalle, ja siellä myös ehkä lukee "product provider is not liable for any financial or other damage or consequences caused by the product, its service costs or if the product or its parts do not function in any or some way as decribed in the product specifications." uutta hienoa shittiä ("niissä on tietokoneet sisällä!!1") mutta älkää menkö taas tähän lankaan.

"Jos edes murto-osa ihmisistä vaihtaisi henkilöautoilun joukkoliikenteen ja kaupunkipyörän yhdistelmään, olisi yhteiskuntataloudellinen vaikutus selvästi kustannuksia suurempi"
mä luulen että ne jotka nyt yksityisautoilee, niin ei ihan heti luota siihen komboon et kun ne tulee espoon Metsälästä junalla niin että Pasilan asemalla on pyöriä jotka toimii. se eilinenkin 150e pantti on vielä selvittämättä HKL:n kanssa, jäi ilm. jonnekin koneen uumeniin. kyllä nää tyypit ajaa sillä autollaan jatkossakin. potentiaalisina iPyörien käyttäjinä näkisin vihreät feministit, sillä erotuksella minusta että ovat idealistisempia kuin mitä minä itse. että porkkanat ilta-salaattiin haetaan pyöräillen Vantaalta koska siellä on eko-kasvimaa jossa porkkanoita ruokitaan lähialueen kommuunien komposteilla. vitsi, kukaan yhtä salaattia varten, niitä porkkanoita ostetaan sitten kuukauden tarpeiksi ja laitetaan säilöön maalattiakellariin koska on vuokrattu ihana mökki puu-vallilasta. sieltä pääsekin kätsysti joka puolelle stadiin, lähin pyöräasema on 2,4km päässä Sörkän Kurvissa! :D siiiiiis. sillä pyörällä ajelee ne 5 tyyppiä jotka nytkin ajelee kaupunkipyörillä, mutta joilla on 150e laittaa panttiin ja jotka haluaa maksaa vitusti tästä vihreästä kuljetusmuodosta. tällä hetkellä kelaan että kaupunkipyöriä käyttää joku 150 ihmistä kuitenkin. oikeasti luvut on väärin, mutta suhde oikea. ok ehkä ei sekään mutta ihan oikeasti en vitun ikinä lataa jollekin saatanan kortille 150e jotta voisin lainaa pyörää. ostan oman helvetin pyörän sillä rahalla (käytettynä toki). luottokorttikin voi käydä tähän laitteeseen sitten mutta en riskeeraa VISAani tähän beta-pyörä kokeiluun. ai että Ranska on tehnyt kokeilun meidän puolesta, heh. me ostetaan kyllä uudempaa mallia jossa on uusi ohjelmisto, parempi nääs, kyllä mä luulen että me beta-testataan ne ihan niinku beta-testataan tää digiin siirtyminenkin euroopassa.

ja tosta VISAsta olis helppo siirtyy Mastercardiin ja kuin perseestä se on, MUTTA siihen en lähde tänään. se on sitten samassa postauksessa nordean kanssa...

No comments: