August 29, 2007

kuin junan vessa

uutisissa on kokoajan junien myöhästymisistä. ei tarvita VR:n omaa tilastoa kertomaan että niiden kanssa on kokovitunajan ongelmia. kun tuolla Lahdessa nyt tulee käytyä niin kieltämättä asia alkaa vähän kiinnostaa.

tässäkin artikkelissa
todetaan että "junaliikenteen täsmällisyys on huonontunut vuosi vuodelta". ja kas, junat ovat vuosi vuodelta hienompia, nopeampia ja parempia. ainoastaan keskimmäinen adjektiivi on ehkä jokseenkin lähellä totuutta. 2 muuta ovat ihan tätä perus teknoBS:ää. kun on tietokoneistettu ja hienot ohjelmistot ja uusimmat softat ja viimeisimmät säädöt ja sähkökin on bitteja eikä sähköä niin NÄIN SIINÄ VITTU KÄY.

mulla on ihan käsittämättömiä angsteja siitä, että nykyään kaikki on niin paskaa. jaksan aina jankata VHS-videoistani jotka eli melkein yhtä vanhaksi kuin minä nyt, ja eivät olleet lempeimmässä käytössä. eläisvät vieläkin jos olis antanut tekohengitystä, tollasille vanhanaikaisille laitteille sitä pystyy viel antaaki, uudet kun kärähtää niin se on sit siinä. juostaan Giganttiin ostaa uus muovilelu. olen itse aika esimerkillinen kuluttaja, ja silleen ehkä muka huono sanomaan mutta kyllä minä nyt voin olla tätä mieltä. kaikkien laitteiden elinkaari on ihan säädyttömän lyhyt, ja se on hyväksyttyä ja sunnitelmallista. ei puhelinta valmisteta kestämään 10vuotta, sen keskimääräinen elinikä suunnitellaan jo ennenkuin osat laitetaan kokoon. eihän sillä puhelimella paljoa käyttöä olekaan 10v päästä, mutta pitäisi se edes teoriassa olla mahdollista. minä haluaisin päättää siitä, milloin vaihdan laitetta. mutta silloin olisin kehityksen tiellä.

No comments: