August 10, 2007

suomix memex

Miten sanoisit-meemi, jonka vein Mariannelta tietty!

suomenkieli on ihana, sen raiskaaminen on niin mukavaa ja vapaata. ei siinä alkuperäisessä mitään vikaa ole, mä vaan tykkään kokeilla niitä rajoja. zätti on paras paikka sille kuitenki. puhuttaessa yrittää vielä jotenkin mongertaa sanoja kohtuu järkevästi.

***
Eli miten te sanoisitte seuraavat lauseet:

1. Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.

mun siskon punane mekko mahtuu mullekki

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?

tarvitsä apuu siin kirjotusjutus jonka mantsanope anto?

3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.

ok tehää niiku s'sanoit

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.

mummi sano etse hakee meiät siin 17.45

5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.

mä meninki stadii dösäl ku myöhästyin junast

6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?

ootsä nähny mun isobroidin kännyy missää?

7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?

ostitsä sen hameen mikä me nähtii viime viikol Homos?

No comments: