December 06, 2007

pikk....siis läksiäiset

bileet eilen meni hyvin. olipa vallan loistava idea lopettaa tuohon, sain ilmaiset läksiäiset ikäänkuin. paria räyhävimmaa lukuunottamatta olin hyväntuulinen ja oli mukava olla ihmisten seurassa. pikkujoulut oli järjestetty keskustan yhteen diskoteekkiin ja minun mielestäni paikka oli jees. en ole ylipäätään kranttu bilemestoista. liika ahtaus on ärsyttävää tosin ja en halua jonottaa mihinkään. ohjelmassa oli karaokea ja jotain arvontaa. mies lauloi minulle Baddingin Paratiisin :) paikalla oli myös (mitä ilmeisemmin) taikuri ja ystävät osoittivat hänet minun kimppuuni. oli varmaan mukava katsella hämmentynyttä ilmettäni kun tyyppi teki temppujaan...plop plop valopallot menivät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. apua. en juurikaan reagoi tuohon viihteeseen muuten mutta ehkä pienessä nousuhumalassa sitten itse uhrina kokemus oli aika vahva. olin ihan pihalla. tyyppi oli siis ilmeisen hyvä.

firman toikkari/toiminnanjohtaja pysäytti minut nimeltä (emme ihan tuttuja ole... tuon kokoisessa lafkassa minä olin vain maan matonen) ja kommentoi lähtöäni ja kyseli fiiliksiäni ja mihin olen menossa ynnä muuta. eli samoja juttuja kun mitä kaikki muutkin siellä kyseli mutta oli hauskaa että hän nimenomaisesti tiesi lähdöstäni ja halusi jutskaa. hänkin halusi kertoa aloite-bonuksesta jonka he nyt 'kiirehtivät' minulle vikaan palkkakuittiin. kaikki jotka minulle päivän aikana bonarista kertoivat olivat jotenkin fiiliksissä että sain sen vaikka se oli nyt vaatinut heiltä jotain järjestelyä. no onhan se kiva ja olisin itsekin tyytyväinen jos olisin tehnyt 'hyvän työn' jollekin ja yllättäisin heidät kertomalla siitä. sillä rahalla lennän taas johonkin euroopan kaupunkiin :P jee.

kirjoitin 'moi moi'-viestiini (jota en poikkeuksellisesti lähettänyt koko lafkalle kuten ihmisillä on tapana, en kuitenkaan tunne organisaatiosta edes puolia) vain kiitti ja muistakaa että tuntityöntekivät pitää talon pystyssä! en jaksanut lähteä siihen nimi-listailuun jossa ilmaistaan vaan julkisesti että kuka on mun bestis ja kuka toiseksi bestis. eiköhän kaikki jo tiedä mikä juuri heidän suhteensa minuun on. tai jos ei niin ehkä se ainakin eilen illalla tuli selväksi, yritin ilmaista itseäni tavallistakin rehellisemmin ja olla kontaktissa niiden kanssa jotka sen ansaitsevat. no kirjoitin mailiin myös että hyvien aikojen lisäksi käteenkin taisi jäi jotain, ainakin ehkä tulevaisuuden "myötä- ja vastainkäymiset". ilmankos joku palvelunkehittäjä illalla kyselikin etä ollaanko me menossa naimisiin. olisi pitänyt tietää paremmin kuin käyttää tuollaista ilmaisua. vaikka mitä väliä sillä on. saatetaanhan me mennäkin mutta ei se nyt kuulu tähän lähisuunnitelmien ohjelmaan. halusin vain ilmaista tyytyväisyyttä kumppanin löytymiseen talon sisältä. en voinut piilotella vahvaa taipumustani sarkasmiin ja mailin lopuksi ehdotin vielä jotain pientä parannusta, jota olen ehdotellut sen viimeiset vajaa 3 vuotta. johtoryhmää myöten tämä ehdotus on todettu aiheelliseksi jo kauan sitten mutta sitä ei ilmeisesti vaan saada aikaiseksi. kyse on vaan yhdestä lauseesta tai sen puutoksesta firman nettisivuilla. sanoin että voin auttaa lauseen muotoilussa jos se tuntuu vaikealta.

diskoa













minääää. ja työkaveri. sukkikset oli kyllä punaiset eikä pinkit. ja päällä mustat verkkosukkikset.













me tanssitaan.














ihan tavallista pikkujoulumeininkiä. tylsiä noi blurratut naamat mutta minkäs teet. kai ihmisillä on joku känni-anonymiteetti-oikeus.













lenkkareiden ottaminen mukaan oli fiksu valinta. tässä rautieassan taksijonosta vain osa...














mulla oli eilen myös vika työterveyslääkärikäynti. ihan loistava palvelu siellä joten sitä tulee tajuton ikävä. olen käynyt viimeset pari vuotta sillä yhdellä ja samalla lääkärillä joka on musta tosi asiallinen. jakaa ihmisiä vähän kahtia että pitääkö vai ei mutta mulle se sopi. kun kerroin että lopetan nyt, se sanoi että mun kanssa on ollu kiva asioida ja jutella kun mulle on sellainen asenne ja suhtautuminen asioihin (!), vaikka nyt olenkin siellä "potilaana" käynyt. ehkä se sanoo niin kaikille mutta se tuntui kivalta kuitenkin. kilpirauhastesti oli normi vaikka se kelas että niitä lääkkeeitä vois silti määrätä. mutta katotaan nyt viel, tai minä kattelen...

käytiin siis syömässä eilen duunissa miehen ja esimiesteni kanssa, nepalilaista. oli hyvää. kas näin:














tänään mentiin ulos syömään. Memphisiin. siellä olikin hyvä ruokalista. paljon herkullisen oloisia vaihtoehtoja. otin salmon & shrimp jotain ja tässä se:













ruoan toimitus kesti ikuisuuden ja tarjoilija tajusi ehdottaa korvaukseksi jälkiruokaa. muuten hyvä mutta odotimme sitäkin ihan vitun kauan. no, ei ollut kiire onneksi.

kai Helsingissä ois rafloja joissa ns. eettistä lihaa? pihvi ois loistavaa.... rasvaa tirisevä, verinen...

huomenna pitäs mennä Lahteen. outoa etten ikin enää mee sinne vanhaan paikkaan. oli tavallaan tosi vaikee lähtee.

No comments: