January 12, 2008

über alles

haettiin mun Kone tänää verkkokaupasta. kirpasi vähän maksaa mutta ...minkäs teet. Kone on mulle tosi tärkeä.

törmättiin tuttuihinkin siellä, ja mentiin sit hetkeks istuu. taas oli niin vaikeeta olla tipattomalla. tekis välillä mieli antaa periksi, mutta haluan nähdä ja todistaa että pystyn siihen.

Lehti kirjoitti hyvin abortin vastustajiin liittyen. näinhän se on, jokaisella on oikeus syntyä ei-toivottuna, etenkin köyhiin ja paskoihin oloihin. jos amerikassa ollaan niin jokainen on kuitenkin oman onnensa seppä ja voit sieltä ojan pohjalta pinnistää vaikka presidentiksi. mutta vain amerikassa, meillä muilla...no pitää vaan saada syntyä. mä ajattelen että sikiö on ihminen vasta kun sillä on sydän joka lyö tai viimeistään kun sillä on jotain tietoisuutta, mutta se on jo tosi myöhään. jos ei se ole ihminen niin se ei ole murha. ja vaikka oliskin semi-ihminen niin ihan sama, ei se ehdi abortissa kärsiä ja mulla on sitäpaitsi oikeus murhata joku mikä on mun sisällä, oli se sitten kasvain tai tuleva ihminen. kaikki ei ole samaa mieltä. onneksi asun suomessa, päätän itse itsestäni ja sisällöstäni eikä joku muu. ei taitas tän blogin kirjottaminen afganistanissakaan onnaa, mut olis jos kivitetty ennenkuin olisin ehtinyt "tietokone" sanoa. se on se kivitys tylyä puuhaa, olen nähnyt joskus. tälläsiä erilaisia juttuja (kivitystä, hirttämistä, ristiinnaulitsemista jne ja edellisten sivistyneempiä versioita...) on harrastettu niin paljon eri aikoina ja eri paikoissa että onko se hyväksyttävä luonnollisena, että tapetaan toisiamme kun ollaan ymmärryksessä siitä että ehdot täyttyy? "saa tappaa jos se tappoi jonkun muun" "saa tappaa jos se häpäisi suvun jotenkin" "saa tappaa jos se harrastaa noituutta" ... minä olen oppinut jotain muuta joten en tietysti ymmärrä sitä mutta puhuuko jotkut luvut tai historia puolestaan?

haluaisin ehkä kans uuden näppiksen. ostin Mariannelta (ja en ole vieläkään maksanut kun olen niin saamaton) yhden halvalla...vanha alko olee aika kärsinyt. mutta sellainen taustavalaistu olisi kiva. miksei niitä saa pinkillä taustavalolla?? onkohan se valo vaikee vaihtaa? no onhan pinkkejä netissä, mutta pitäs saada fin/swe kirjaimilla. voihan sen koneelta vaihtaa mitä napeista tulee mutta vituttaa se jos Y:stä tulee Ö jne. tollanen pehmee näppis ois kyl muuten kiva. olen katsellut aiemminkin ulkomailla vastaavia mutta kielimuuri...voih.

sit on tietty überkeyboard jota jaksan aina vaan himota. se on kaaunis. vähän se jänskää...ei normikirjoittaminen mutta kaikki {[€$@\ merkit ei oo niiiin hyvin hallussa. että uskaltaisko sitä? vois kännissä tulla aika mielenkiintoisia viestejä.

tämän mä kai joudun hankkii jos en muuta saa, enkä überiä uskalla. matala/flat ns. läppis näppäimistö on must, pehmeys ja hyvä fiilis ja hiljainen saundi itse näppäimissä on myös tärkeetä. sit tarvii enää olla kohtuu pieni ja kivan näköinen.

tänään tulee normandian uppoamisesta dokkari, samoin kuin "anglo-amerikkalaisesta" punkista. heh. no, onkai sitä muunkinlaista. nämä katsotaan.

tääkin laser keyboard on ihan jees

www.pinkcomputer.co.uk

No comments: