September 06, 2009

köyhiä nää suomalaiset

Urpilainen sanoo et alle 3000 tienaava on pienituloinen. voi vittu että mä olenkin köyhä. siis tiedänhän mä olevani pienituloinen, ja paljolti itseaiheutetusti kun ei toi täysi työviikko kiinnosta, mutta että raja 3000:ssa? huh. Jutta vois laskea omaa palkkaansa vähän, muuten.

vanha koulukaverini muutti miehensä kanssa vuodeksi Los Angelesiin, sen miehen tutkimustyön 'perässä' (pitäisi sanoa ansiosta, mutta tuo perässä taitaa olla vakiintunut termi?). varmaan aika mielenkiintoinen kokemus, niillä on pieni lapsi ja koiratkin mukana, joita kävin kuvaakin oisko ollu viime talvena. saan seurata tätä reissua nyt blogistaan sitten. en kadehdi 12h lentoa pienen lapsen kaa, vaikkei tää keissi ollut mitenkään katastrofaalisesti mennytkään.

laitoin dropboxin miniläppäriin, eli MINIPUPUun, kun tajusin että se on helpoin tapa siirtää siihen filuja. en ole vieläkään varma otanko sen mukaan istanbuliin kun mulla on työkone kuitenkin...tuntuisi typerältä kantaa kahta läppäriä. mutta omat videot ja muut olis kyllä hyvä pitää omalla koneella. en tarvii silleen hirveesti mitään, tai oikeastaan yhtään mitään.... että en nyt tiedä mihin omiin juttuihin viittaan edes, videot voin pitää mun videoplayerissa kyllä. spotify löytyy työkoneeltakin, mitenkähän muuten olisin koko kevään ja kesän töissä selvinny jos en kuuntelemalla musaa, lujalla.

ehkä mä nyt vastasin omaan kysymykseeni. se on vaan kun MINIPUPU on aika söpö, menee käsilaukkuun ja kaikkee.

laittasko ens talvena käyttiksen uusiks? nää on vaikeita juttuja. pitää miettii, tosi tarkkaan...

No comments: