September 23, 2010

kummi? onks muuten muilla uskonnoilla tällästä käsitettä

mun pitäs kutsua mun kummit hautajaisiin. montako kummia voi ihmisellä olla, rupesin epäilemään? mulla on ainakin 2 kai? ja ne tiedän mutta voisko olla enempikin? no jos en niitä muista niin tuskin äitiäkään olisi kiinnostanut?

tsekkailin eilen Enirosta numeroita ja soittelin parille äitin serkulle Skypellä. eli niille kenen kaa se oli yhteydessä. tässä alkaa pikkuhiljaa hahmottumaan monelleko tilataan ruokia.

säät on alkanu viilenee mutta kaikki on suhteellista. kävelin ennen ysiä illalla kotiin ja koskapa oli mukava 20C niin en laittanut edes takkia pitkähiaisen päälle. ja silittelin matkan varrella kissoja. hyvää perussettiä. puolenyön ailaan Volkan soitteli takaspäin ja menin baariin missä se oli. istuin pari tuntia siellä. ei oo tänään töitä niin pidin vapaata.

yritin kuunnella nyt klo 8 Radio Helsinkiä (netistä) mutta ei helv, ei toi radio oo mun juttu. uutiset jostain päiväkotipaloista ei vaan kiinnosta. luen nettiuutiset asioista jotka nappaa. kosmonautit jumissa....nainen radiossa puhuu niin vitun hitaasti ja takeltelee vielä kaiken lisäks. mikä radion etu olikaan?? 8:12 ja toi nainen kertoo jostain pyörävarkauksista vuosaaressa. mä oon NIIN kasvanu ulos radion konseptista - kauan sit...

toissapäivänä kannoin suutarille kengät, etsin eka kadulta kengänkiillottajaa mutta en löytäny joten vein suutariin jonka olin nähnyt. hain vartin päästä ja nehän oli kuin uudet! se pyysi 3 liiraa (1.5e) ja mulla oli vaan vitosen seteli ja sillä ei vaihtorahaa joten se sano et tuu maksaa myöhemmin tms. pieni kielimuuri mut kyl mä tajusin... joskus kun tilaa kotiinkuljetuksesta netin kautta safkaa ni niil ei oo vaihtorahaa, vaik on ruksannu et maksaa käteisellä...jotenki olettavat et ois tasaraha... no kuiteski, sit ne on et joo ok, venaa ja antaa safkat ja lähtee vaihtaa rahaa... sit ne tulee takas vaihtorahojen kaa.

turkkilaisissa on se hyvä et tollasessa niihin voi luottaa täysin. mut sit jos ne puhuu kaverille et joo mennää ens viikonloppuna Bursaan ni sen voi aika varmaks laskee että no sitä ei tapahdu. tekemisistä puhuminen on sellainen "prosessi" täällä, sit jos puhutaa tarpeeks kauan ni sit jotain voi tapahtuu mut ku ekan kerran sanoo et mä meen lomaomr lle Kreikkaan ni se on oikeastaan vasta ajatus...

Dome Karukosken bio imdb:ssä muuten sanoo että että sen äiti oli finish journalist ja Dome puhuu finishiä, ruotsin lisäksi. yritin kirjautua ja korjata noita yhen ännän typoja mutta oli niin paska käyttis ettei siitä mitään tullut. pitäköön typonsa sitten, aivan sama mulle. jännä että imdb oli muuten muuttanut vähän layouttia, edellisestä isosta muutoksesta onkin varmaan...12 vuotta?? ne kai kelas et on koolia jos on kasari-tyyli. no nythän se on ollu muodissa... mutta vittu noi kitten heelit ja peep toet kengissä rasittaa. ja isot t-paidat. koittaakaa nyt saatana keksiä jotain uutta. ja viel yks kesä gladiaattori-sandaaleita ni alan kiehuu...

mun äitis oli se hyvä et vaik meil oli aika vaikeet välit jne ni mä aina tiesin et se tukee mua ja silt voi pyytää apuu jos on jotain. no en mä muuta ku kerta vuoteen vähän rahaa mut siis. se on tärkeetä et on joku johon voi tukeutuu sellasessaki.

No comments: