September 20, 2010

kyl must tuntuu et syksy on mun vuodenaika

olen jotenkin ohjelmoitu ostaa syys- ja talvivaatteita tähän aikaan vuodesta. mutta viel on t-paita kelit. pari viileetä päivää mahtuu joukkoon kyllä eli huppari sitten mutta tänäänkin hiki valui selkää ja jalkoja pitkin ratikassa (vaikka siinä on ilmastointi), ja toissapäivänä porotti kans... oikeestaan ero kesään on vaan se et nyt on niinku miellyttävää, suomen kesä.

mut kesä ja kostea ilmasto tms oli jotenki tosi tyly mun iholle ja sileään hipiään tottuneena on ollut aika rankkaa kun on näppylää siellä ja täällä. mielestäni tilanne ei tässä kuussa ole parantunut ja meni hermo ja kysyin lääkäriltä jotain keskivahvaa aknelääkettä. apteekistä löytyi, 4,5e. katsotaan tekeekö tää mitään...

flunssaan on kans lääkitys päällä, kyllähän se itestään paranis kans mutta töissä käynti olis pieni ongelma. ja kyllä siellä on nyt käytävä, tulonmenetykset suomen reissun takia on jo ihan tarpeeks nihkeetä. viime yönä en meinannu saada nukuttua kun yskin keuhkoja pihalle, harvinaisen tyly yskä siis. mutta hain nyt apteekista jotain nami-nami yskänlääkettä ja yritän muistella mikä sen annostus oikeen oli.

eilen pakkailtiin lääkärin kämpillä sen kamoja ja heitettin turhaa rojua roskiin. se onneks ei oo sellanen keräilijä-luonne kuin minä, muuten vois olla ongelmia. tätä tilaa on mulla kuitenkin rajallisesti.

suomen uus Diili alko. hyppäsin tällee pari viikkoo myöhässä kyytiin. ekana pisti silmään et Ali on vähän sovinisti. "eukot pälättää denimistä ja ties mistä". jaaha. kana/roosteri-vertaus oli vähän heikko kans vaikka joo kanat on naispuolisia ja kukko on miespuolinen... siinä oli sellanen viittaus kuitenki taas et äijä pomottaa ja päläPÄLÄ.

noita Matkaoppaiden turisteja katellessa kyllä saa yllättyä. suomalaiset puhuu suomea joka kaupassa. ja jossain kaupassa puhutaan suomea takaisin. mutta vähän käytöstapoja puuttuu meikäläisiltä. kiva kun välillä joku puhuu turkkia niin saatan jopa ymmärttää vähän. mulla selvästi kuuntelupuoli kehittyy mutta puhe ei, kun en harjottele oikeen. lääkäri on laiska opettamaan. ja minä laiska oppimaan. mutta kun ekoja kertoja kuulin ni en olis ihan tähänkään asti kuvitellut pääseväni. mutta noi kädestä pitäen turisti-reissut.... teinhän mä silloin vuonna...mikä se oli, 2008? 2 tollasta kunnon turisti-reissua. F:n kansa oltiin liikenteessä, toisen kerran jopa sen perhe mukana. oli hyviä matkoja kyllä, molempia muistan eri tavalla lämmöllä.

No comments: