April 02, 2014

tää selittämätön tilanne täällä

duuni on pitäny mut aika hyvin kiireisenä, vaikkeinhan mä mitää hulluja tuntimääriä teekään. eli mihinkähän mun aika oikeesti menee? isä oli käymässä ja siinä tietty meni muutama päivä. käytiin noppaa Sultanahmetin Hagia Sofiassa ja sit maustebasaarilla, se ei halunnu mitää hillitöntä stressikierrosta joten jätin suosiolla kaikki muut isot jutut välistä. sit Istiklal-katu käveltiin Taksim-aukiolle, isä sanoi että joo, ihan sellainen fiilis on että tässä paikassa ja tällä porukalla vois jotain "uutta" saada aikaiseksi. isä oli muutenkin optimistisempi ehkä turkin tulevaisuuden suhteen kuin minä, ja sen lähtöpäivänähän nää paikallisvaalit oli ja se nyt tiedetään miten niissä kävi. vaikka multa jos kysy etukäteen niin osasin jo arvata. miks mulla on pessimistin maine vaikka olen niin usein OIKEASSA?

isä tykkäs lääkäristä tietty, kukapa ei. tiedän olevani onnekas, mutta tiedän myös että mulla on hyvä ja vaativa maku, se on näiden kahden yhdistelmä :) eli isä lähti kai jokseenkin "tyytyväisenä", jos sitä sanaa voi käyttää, näki että mulla on kaikki kunnossa ja itsekin se tykkäs Kadiköyn elävästä tunnelmasta.

tää kaikki nyt kyllä kärjistyy siihen että mulla on asiat hyvin, perusterve (kaikkea pikkuvikaahan riittää...) ja töitäkin on ja rakkautta ja koti (mulle aika tärkee). vähän nyt joutuu noiden VPN:ien ym kanssa pelaa kun turkin hal--diktaattori on keksinyt tehdä elämän vaikeeks mut onneks olen computer literate. ja kaikessa on puolensa, ei voi vertailla...  mä ränklään VPN:n yhteyttä mut ulkona on aurinkoinen 16C (tosin vuodenaikaan nähden se on vähän), sit taas suomessa netti pelittää, nopeeta ja halvalla vieläpä - mutta sen kanssa kantsiikin viihtyä sit sisällä koska ulkona sää on mitä on. vaikka miinusasteet ja hiihto ym onkin monien lempiharrastuksia mut voin sanoo et mä en ikinä ollu yksi heistä :( en tiedä, kun mietin suomeen muuttoa ni alkaa ahistaa kun tuntuu "ettei tiedä". siitä pääsenkin....

Rosa Meriläisen juttu "Hyvinvoivan naisen selittämätön paha olo" oli vähän ...turha? se musta vaikuttaa kuvaavan ihan normi länsimaisen ihmisen turhatumista ja ongelmien keksimistä ongelmien puutteessa. mikä on ihan hyvä ongelma. mä en tiedä miten tossa tekstissä vaan olis ollu mitään uutta ja miten se olis liittyny naisiin eritoten.







No comments: