September 10, 2014

turkkilainen lattia


ehdin viime viikolla tavata Hanna ja Melisan,  mikä ihan kiva, koska sit perjantaina tuli eka vieras niitä sit riittää seuraava kuukausi+...  voi jäädä muu sosiaalinen elämä aika vähälle. Melisa on muuttanut joten kävin tarkistamassa sen uuden kämpän, ja tosi kivahan se oli.

mietin välillä sitä että olen ehkä viettänyt aika paljon aikaa internetissä osittain sitä kautta  ulkomailla, mutta olen tutustunut aika ihmeellisiin tyyppeihin myös. satoihin varmaan. ihan livenäkin. facea selatessa tuossa luin yhden entisen työkaverin postausta, se oli mun kollega kun opetin englantia, emmekä sen koommin nähneet - eli ei mikään läheinen tuttu. vaihdettiin pari sanaa joskus tuntien välissä siellä koululla. vähän ennen mun lopettamista tyyppi vaan antoi mulle käteen skientologien "raamatun" ja olin et "aijaa...". oikeastaan uskontoa ei silloinkaan mainittu, se vaan puhu siitä et haluaa antaa mulle tällasen kirjan.....   ehkä jotkut asiat sillon loksahti paikoilleen. anyway, luin sitä kyllä mielenkiinnolla. aina kannattaa selvittää mistä on kyse. ei siis olla hirveesti oltu tekemisissä mutta facebook mahdollistaa kaikenlaista. saa seurata puolituttujen elämää. ei pääse unohtuu kuinka erilaisia ihmiset on.

 mut siis joo, mulla on näköjää facessa myös yhden ystävän ex-poikkis, jostain vuodelta ...2004. tavattiin sillonkin ehkä kaks kertaa. mikäs siinä, seuraillessa mihin sitäkin elämä vie.

vesivahinkolattia-asia on edennyt silleen, ettei se ole juuri edennyt. tietenkään. kovasti joku on aina tullut katsomaan ja todennut että joo, ensi tiistaina tai lauantaina, tai joku toinen tulee, kunhan...   ja mitä tulee siihen itse ongelmaan eli keittiön ali menevän putken korjaamiseen, niin yksi setä kävi ja teki reiän lattiaan ja totesi sitten että joo ei, ei voi korjaa, ja lähti. reikä on hieno, silti. no mutta joku lattia-setä nyt kävi repimässä "hieman" tiellä olevat laudat sentään irti (jotta ulko-oven saisi auki) ja lupasi palata myöhemmin uusien lautojen kera...  katsotaan.

eka

ja sit...



 what?? "joo ei pysty."



ostin tänään uuden taulupohjan (kanvaasi suomeksi?). sain edellisen söherryksen valmiiksi kun joku FB:n buy, sell & swap ryhmässä tarjosi taidetta vastaan pientä import-ruokasettiä: possumakkaraa, joku pieni viinapullo ja vaahterasiirappia. makkarastahan mä lähinnä olin kiinnostunut, joten kaivoin maalit esiin ja voilá. ei tarvia miettiä mitä sillekin tekis, voi hyvin aloittaa uuden. en oikeen tiedä miksi maalaan, en suoranaisesti koe siitä inspiroituvani tai mitään, mutta ehkä saan siitä jotain koska kuitenkin vapaaehtoisesti siihen ryhdyin. 
näyttää sinertävältä ja jotenkin tasapaksulta kuvassa :(


mä olen vähän fiiliksissä siitä että Tarja lähtee pitää jotain luentoja Harvardiin :) :)


edit: syyrialaiset perui tulonsa tänään, päättivätkin mennä Libanonin Brasilian suurlähetystöön sitten tms. no ei haittaa, pieni hengähdystauko on ihan paikallaan.


No comments: