December 26, 2015

joulunvietto venähti tylsäksi

mä olen jossain määrin joulufiiliksissä, mutta kaikilla muilla arki rullaa tässä ympärillä. lääkäri piti huolen että oli aattoillan vapaa kun ilalllistettiin sen työkaverin ja kihlattunsa kanssa, mutta perjantaina se sitten porhalsikin takaisin töihin. mulla on joulupyhien ansiosta tässä pari päivää vapaata, ja aikaa vaikka mihin, mutta siitä taas päästään siihen että kaikki muut (mun tutut) on joulumenoissaan tiiviisti, kotimaissaan. olen tässä fiilistellyt Lontoon vuokria ja kaikkea muuta siihen liittyvää, ja haluaisin kiusata siellä asuvia tuttuja mutta tiedän että ne ei ole koneiden äärellä nyt ja muutenkin, kuka helvetti nyt velloo tuollaisissa kun on JOULU. pitänee odottaa ainakin nyt välipäiviin asti. olenhan mä ehtinyt jo tässä keskustella yhden Lontoolaisen tuttavapariskunnan kanssa (Avner & Elmor), mutta tietoa ei voi ikinä olla liikaa? eri ihmiset tietää eri asioita ja nyt mulla, eli meillä, alkaa olee sen verran perusinfoa kasassa että voi siirtyä yksityiskohtaisempiin pohdintoihin. ei ole työtunnit ja palkka mitään herkkua siellä englannin maallakaan, se on selvä, mutta elämä koostuu osista ja EHKÄ se kaikkien osien summa briteissä voisin kuitenkin olla meillä se sopiva. no, se jää nähtäväksi.

luin että helsingin rautatieasemalla on joku kiivennyt junan katolle ja saanut 25 000 volttia. tuolle varmaan etsitään nyt kuumeisesti syyllistä, liian vähän määrärahoja vartioinnissa? ehkä ne kaapelit pitäisi jotenkin suojata, oisko sisäministeri syypää, ehkä? koska tyhmyydestä ei saa suomessa kärsiä, se on mahdoton ajatus.

tänään hesarista luettua;
Historioitsija Teemu Keskisarja ja Suomen rikoshistoria
Nyrkkeilyn raskaansarjan maailmanmestari on kiertolainen

hmm, tilasin lounaaksi piden, se tuli, ja syödessä mietin että kyllä nyt oli kokilla mennyt vähän aineet sekaisin, oli kovin suolaista ym. vähän kun sitä ehdin sulattelee niin ravintola soitti perään että öö, nyt sattui sekaannus, sun pide oli väärä. oletin että se oli vaan pahoittelupuhelu. pian kuitenkin kuljetuspoika palasi ovelle ja toi mulle sen alunperin tilaamani version. mutta nyt oon niin röyh etten pysty syömään tuota toista, se pitänee lämmittää illalla mikrossa. kätevästi illallinen samaan hintaan?
tämä herkku sisältää munakoisoa ja jauhelihaa;

No comments: