January 23, 2017

suomen terveisiä

mysli on ollut mun go-to aamiainen lontoossa. en muista millon olisi viimeks oikeesti syöny mysliä, jos ei jotain ihan satunnaisia kertoja istanbulissa lasketa. se on vaan helppo ja ei ehkä ainakaan kaikista epäterveellisin, kun vähän kattoo mitä ostaa.

suomessa käydessä törmäsin uuteen matkakortinlukijaan lentokenttäbussissa. joka muuten ei lähtenyt todellakaan ajoissa, mm. tuon lukijan takia. turisteillehan se on ihan hepreaa. mutta sittenkin kun opin miten hässäkkä toimi niin nopea se ei ollut. joku Markus on käyttänyt aikaa ja tehnyt pienen redesignin, joka on mielestäni reippaasti parempi. mutta tuohan oli kai valmis ratkaisu ostettu jostain irkkufirmasta, jos oikein muistan, kai se on sitten ollut edullisempi....  hmmm.

mun hiiri alkaa kuolee, sen rullan klikkaus ei enää aina toimi. mutta hyvinhän tuo on palvellut, muistaakseni se on jo helsingin ajoilta kotoisin, ei noita mikkiksen isompia smooth-scroll hiiriä oo varmaan enää myyty vuosiin :D mutta sepä se, mistä seuraava hiiri? olen silleen vanhanaikainen että jos se toimii niin älä koske siihen. mun mielestä tuo hiirityyppi on just hyvä joten mieluusti jatkaisin samalla linjalla. mutta nykyään myydään oikeestaan vaan sellaisia minihiiriä koska kaikki kantaa niitä mukanaan pitkin kahviloita, ja sitten jotain gaming-hiiriä...  meh. 

hyvä kirjoitus eutanasiasta. itse olen vahvemmin sen kannalla kuin kirjoittaja, mutta tekstissä on kuitenkin ajateltu tilannetta puolin ja toisin fiksusti.

suomesta (no, laivalta) ostin suunnitellusti uuden kosteusvoiteen. sitä kun englannissa asuessa taas on alkanut menemään. paljon. toisaalta, en vieläkään käytä sitä aamuin illoin, eli 'paljon' on suhteellista. mutta turkissa vuositolkulla vain hiukan huvennut purkki on nyt lähes tyhjä joten tuli kiire hankkia uusi. otin sit samoin tein 2, kevyempää ja paksumpaa.

muista suomen löydöistä vielä. löysin korttipinkan joka muistutti hyvin nuoruudesta, 94-99 about. en ikinä nähnyt Pelon Maantiedettä mutta silloin oli jaossa ilmaiskortteja joista yksi oli kai elokuvan mainos. mutta lause toimii; "mua suudellaan siks että halutaan eikä siks että tultiin luvanneeks" :D 
hameita hintalappuineen...  no nyt olen ottanut ne käyttöön. Nancy oli pakko saada mukaan, se oli iso teinivuosien vaikuttaja. ja Vaarallinen Juhannus, jonka sain Artulta -99 tai -00.

 ei tarvi ihmetellä miten sain laukut täytettyä kun kaivelee...  toin esim. löytämäni cd:t, n. 7kpl, joissa oli mun ottama kuva kannessa. ja 4 kudottua lasinalusta, vaikken pysty muistamaan mistä olen saanut. koska lahja ne on selkeesti. ehkä muisti viel palautuu. untuvaiset tossut on nyt palvelleet hyvin englannin talvessa. vaikka ei mulla lämpimän täkin alla ihan hirveesti jalat palele, se on mukavuusjuttukin...    mukaan tarttui mys yksi Chomsky (muut meni kirppikselle). ja muovinen säilytyslaatikko. joita varmasti löytää täältä viidellä punnalla. mutta jos nyt tuodaan tavaraa niin tuodaan sitä sitten? miksi heittää menee ja ostaa uutta...

roskiin jouti ikävä kyllä kokoelma Jan Saudekin valokuva-postikortteja ja muistivihkoja filmikuvausajoilta kun olen testaillut eri tekniikkoja, suljinaikoja jne.

No comments: